بوک سیتی

مرجع دانلود کتاب

بوک سیتی

مرجع دانلود کتاب

آشنایی با وبلاگ نویسی

نام کتاب :  آشنایی با وبلاگنویسی

نویسنده : قاسم صفایی نژاد

ناشر :  شهر کتاب

زبان کتاب :  فارسی

تعداد صفحه : 66

قالب کتاب : PDF  

حجم فایل :  1,490  Kb

توضیحات :  واژهٔ وبلاگ اولین‌بار توسط یورن بارگر استفاده شد که یک هم‌آمیزی از دو واژهٔ وب و لاگ است. واژهٔ لاگ، واژه‌ای‌ست از ریشه واژهٔ یونانی لوگاس که در قرون میانه در معنای دفتر گزارش سفر کشتی‌ها به کار می‌رفته‌است. وبلاگ یا بلاگ نوعی صفحات اینترنتی هستند با محتوای شخصی که مطالب آن بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد.نویسندهٔ وب‌نوشت، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد.



                                               

تروریسم و جنگ

نام کتاب :  تروریسم و جنگ

نویسنده : هاوارد زین

ناشر :  شهر کتاب

زبان کتاب :  فارسی

تعداد صفحه :  ۲۱۰

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۱,۱۲۰   کیلوبایت

توضیحات :  پروفسور هاوارد زین یکی از شناخته شده ترین روشنفکران آمریکا است . از وی کتابهای زیادی در بارة جنگ، مبارزه با نژاد پرستی، علوم سیاسی، عدالت اجتماعی و خصوصاً تاریخ به چاپ رسیده . قلم وی صریح و روشن است و با گیرائی خواننده را به عمق مسائل رهنمون میشود. با وجود اینکه امروز بیش از ۸۰ سال از عمر هاوارد زین می گذرد، گذشت زمان بر مشغلة فکری و روشن بینی او در تحلیل مسائل مهم جهانی سایه نیافکنده . و حرفة اصلی او یعنی تدریس علوم سیاسی وی را از جهان طنز و ادبیات دور ننموده . صاحب نظران با نمایشنامه های طنزآلود و نیش دار هاوارد زین در زمینه های اجتماعی آشنائی  کامل دارند. هاوارد زین در آثارش بیشتر از تاریخ مبارزات مردم، فلسفة تاریخ، جنگ طلبی حاکمی تها و پلید یهای جنگ سخن می گوید . و هر چند خود او در جنگ دوم جهانی در زمرة خدمة بمب افکن های نیروی هوائی آمریکا بود، امروز نظریة جنگ را در هر صورت ممکن محکوم م یداند. برای زین، جنگ دوم آخرین جنگی است که می توان تا حدودی از آن با سربلندی یاد کرد . در واقع شرکت در همین جنگ و مشاهدة فجایع آن بود که پس از پایان جنگ دوم وی را تبدیل به یک تمام عیار کرد. « جنگ ستیز ۱ » هاوارد زین در محلة فقیرنشین بروکلین در یک خانوادة کارگری چشم به جهان گشود . در جوانی کارگر اسکله بود . در هنگام شروع جنگ دوم به خدمت سربازی اعزام شد و پس از پایان جنگ با استفاده از ارایه می داد « کهنه سربازان » کمک هائی که دولت به امکان ورود به دانشگاه کلمبیا را یافت و در رشتة تاریخ موفق به اخذ دانشنامة دکترا از این دانشگاه شد. در توضیح تاریخچة مبارزات ضد امپریالیستی در آمریکا، هاوارد زین از افراد، گرو ه ها و انجم نهائی سخن می گوید که برای خوانندة فارسی زبان شاید ناآشنا باشند. سعی مترجم بر آن بوده که با ارایة پانویس ها، تاریخچة زندگی، م بارزات و فعالیت های این افراد، گروه ها و انجمن ها را در دسترس خواننده بگذارد. هر چند که گهگاه، برای بهتر نشان دادن مواضع هاوارد زین و شناساندن وی به خواننده، دست به ارایة تحلیل هائی از نظریات شخصی خود او نیز برداشته . امید آنکه در ارایة این توضیحات راه افراط نپیموده باشد.




                                   100     


خورشید نیمه شب

نام کتاب :  خورشید نیمه شب

نویسنده : استفنی مایر

ناشر : شهر کتاب

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۲۴۸

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۱,۶۴۰   کیلوبایت

توضیحات :  خورشید نیمه شب ، کتابی از سری رمان های Twilight نوشته ی استفانی مایر می باشد و شرح دوباره‏ای از کتاب اول این مجموعه است با این تفاوت که این بار داستان را از زبان بلا نخواهید شنید ، بلکه اینبار ادوارد کالن داستان را از دید خود برای شما نقل خواهد کرد . در ۲۸ آگست ۲۰۰۸ ، مایر نوشتن این کتاب را متوقف کرد . دلیل این کار ، افشا و پخش غیر قانونی ۱۲ فصل از نوشته های مایر در اینترنت بود.او گفت : ” اگر الان ، با این وضعیت فکری سعی به ادامه دادن داستان کنم ، ممکنه جیمز پیروز بشه و تمام کالن ها بمیرن ؛ که هیچ مطابقتی با اصل داستان نداره . در هر صورت ، من برای اتفاقی که برای ادامه ی این کتاب افتاد بسیار ناراحتم و برای مدتی نا معین نوشتنش رو متوقف می کنم ” . مایر ۱۲ فصل لو رفته ی کتاب را برای طرفدارانی که آن را نخوانده بودند در سایت خود قرار داده تا حس نکنند که باید فداکاری کنند .

فصل اول : اولین نگاه

فصل دوم : کتاب گشوده

فصل سوم : پدیده

فصل چهارم : تصاویر

فصل پنجم : دعوت ها

فصل ششم : گروه خون

فصل هفتم : ملودی

فصل هشتم : روح

فصل نهم : پورت آنجلس

فصل دهم : نظریه

فصل یازدهم : پرسش ها و پاسخ ها

فصل دوازدهم : پیچیدگی ها





آشنایی با زبان علامتگذاری XML

نام کتاب :  آشنایی با زبان علامتگذاری XML

نویسنده : امیر مرادآبادی

ناشر :  شهر کتاب

زبان کتاب :  فارسی

تعداد صفحه :  ۲۲

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۷۸۱   کیلوبایت

توضیحات :  ایجاد فناوری XML یا زبان نشانه‌گذاری امتدادپذیر را باید بدون تردید یکی از بزرگترین و اساسی‌ترین گام‌هایی به حساب آورد که در مسیر حل مشکل مقیاس‌پذیری در اینترنت مدرن برداشته شده است. پس از ایجاد XML توسط کنسرسیوم وب جهان‌شمول در سال ۱۹۹۶ دست‌اندرکاران بسیاری از پروژه‌های محاسبات گسترده به آن روی آورده‌اند. به عنوان نمونه، تقریباً تمامی فناوری‌های خدمات وب، گرافیک برداری مقیاس‌پذیری، RDF و بسیاری از موارد دیگر تنها با XML انجام‌پذیر است. بر خلاف سندهای HTML و XHTML که در آنها از عناصر و بر چسب‌های از پیش تعبیه‌یافته استفاده می‌کنیم، در سندهای XML تمامی بر چسب‌ها را خود نامگذاری و انتخاب می‌کنیم. اگر چه برچسب‌های متعددی می‌تواند در هر سند موجود باشد، فقط یکی از آنها نقش ریشه و در خود گیرنده سایر برچسب‌ها را بر عهده دارد.

                                                           

کتاب صد جنگ بزرگ تاریخ

نام کتاب :  صد جنگ بزرگ تاریخ

نویسنده : علی غفوری

ناشر  شهر کتاب

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه : 199

قالب کتاب : PDF  

حجم فایل :  2,010  Kb

توضیحات :  جنگ، پیکار، نبرد یا زورآزمایی میان دو یا چند گروه است که ممکن است با خشونت شدید همراه باشد. جنگ میان کشورها از شدیدترین و پر تلفات‌ترین جنگها می‌تواند باشد. در طی بیش از سه هزار و پانصد سال تاریخ مضبوط بشریت، تنها ۲۷۰ سال بدون جنگ وجود داشته است. بنابراین جنگ قدمتی فراتر از تاریخ داشته و به اساطیر می‌رسد.

                                                                     

آموزش امنیت و کد گذاری در شبکه

نام کتاب :  آموزش امنیت و کد گذاری در شبکه

نویسنده : گروه آموزشی فرزان

ناشر   شهر کتاب

زبان کتاب :  فارسی

تعداد صفحه : 172

قالب کتاب : PDF  

حجم فایل :  2,190  Kb

توضیحات :  در مقوله شبکه‌های کامپیوتری، زمینه تخصصی امنیت شبکه، شامل مقررات و سیاست‌های اتخاذ شده توسط مدیریت شبکه است که به منظور جلوگیری و نظارت بر دسترسی غیر مجاز، سوء استفاده، اصلاح، یا ایجاد محدودیت در شبکه‌های کامپیوتری و منابع قابل دسترس در شبکه، تدوین و اعمال می گردد. ارتباط بین دو میزبان که از یک شبکه استفاده می کنند، می تواند به منظور حفظ حریم خصوصی رمزنگاری شود.



کتاب عجایب هفتگانه

نام کتاب : عجایب هفتگانه

نویسنده : نامشخص

ناشر : شهر کتاب

زبان کتاب :فارسی

تعداد صفحه : ۵۳

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : ۲,۴۸۰ Kb

توضیحات : عجایب هفت‌گانه، به هفت اثر برتر معماری و مجسمه سازی دوران باستان اطلاق می‌شود. این هفت اثر ظاهراً اولین بار توسط یک فنیقیایی یونانی‌الاصل به نام آنتیپاتروس در قرن دوم پیش از میلاد در یک
کتاب ثبت شده‌است. مشخص نیست که این فرد خودش این آثار را دیده‌است یا نه. به هر حال آنچه مسلم است این است که وی در زمانی می‌زیسته که تمام این شاهکارهای هنری سالم و موجود بوده‌اند و او نمی‌خواست ویرانه‌ها را به هم عصران خود معرفی کند. عجایب هفتگانه از چپ به راست بالا به پایین:هرم بزرگ جیزه، باغهای معلق بابل، نیایشگاه آرتمیس، تندیس زئوس، آرامگاه هالیکارناسوس، تندیس غول‌پیکر رودس و فانوس دریایی اسکندریه. نکته دیگر در مورد این آثار انتخاب عدد هفت برای تعداد آنهاست. دلیل این امر هم مقدس بودن این عدد است. عدد هفت چه در گذشته و چه در حال، برای انسان محترم و مقدس بوده بطوریکه تقریباً در هر گونه تقسیم بندی به این عدد توجه شده‌است. مانند هفت روز هفته، هفت هنر، هفت خدای یونان باستان و… تهیه فهرست کامل عجایب هفت گانه در اصل حدود سده دوم پیش از میلاد کامل شده‌است و اولین اشاره به تهیه این مجموعه مکتوب در کتاب تاریخ هرودوت آمده‌است که به سده ۵ پیش از میلاد مربوط برمی‌گردد..